Cazul Radio Cluj (12)

CAZUL RADIO CLUJ (12)

continuă acest demers jurnalistic independent pe social media, facebook personal şi blog personal.

Bună seară domnule manager Bogdan Roşca-Zasmencu,
ce mai faceţi? Ce mai face minunata dvs echipă de conducere şi de producători?

Nu ne-am mai auzit de ceva zile dar ce am putut documenta între timp m-a uluit!

Aţi dorit să îmi adreseze colegii dvs o scrisoare deschisă, semnată de toţi din radio, de înfierare, dar lumea nu prea a marşat…a dat din colţ în colţ.

Hahaha, chiar am râs bine!

Din păcate, stimate Întâi radiofonist al ţării,  răspunsuri puteaţi să daţi din 26 noiembrie 2015, dar aţi preferat să îmi dati un block la prima critică pe care am scris-o!

Atunci mi-am dat seama că Primul Radiofonist al Ţării vrea doar ODE. Nu sunt eu omul potrivit pentru asta.

Hai să facem un pic de istorie!

In 2007, când aţi preluat sectia de limba romana la Radio Cluj, post public regional cu emisie pe 8 judete, finantat din bani de la bugetul de stat, deci publici, acesta avea 232.400 de ascultatori zilnici, conform www.audienta-radio.ro, in scadere de la 350.000, deja. in timpul directoratului domnului Florin Zaharescu.

Propulsarea dvs în funcţie, om din radio, deci nu venit din exterior, s-a mizat pe asta foarte mult, experimentatul ZD a mizat pe asta când v-a numit, trebuia să însemne stoparea declinului, sânge proaspăt tineresc si reclădirea audientei. Suflu nou, o altă eră!

ZD a mizat greşit. A mizat pe un cal mort, vorba pariorilor.

Cinci ani mai tarziu, in 2012, mai ascultau Radio Cluj doar 147.000 de oameni, scădere mare de tot, aproximativ 50%.

Din redactor şef al secţiei de limbă română, ajungeţi ditamai manager Radio Cluj, după un concurs controversat, care s-a lăsat cu schimbarea regulilor chiar în timpul jocului, cu un proces  pierdut de un adversar. Deşi iniţial era un criteriu să existe pentru orice candidat doi ani de experienta in management, la concurs, acesta a fost scos de Bucuresti, desi, culmea, la Radio Timisoara, fix in aceea perioadă, se menţinea, la un concurs similar, criteriul! La al doilea concurs pentru postul de manager al Radio Cluj, fara acel criteriu, pe care nu il indeplineati, ati ajuns manager.

In 2014, Radio Cluj o ia la vale serios. Deja eraţi, domnule Zasmencu, lider de 7 ani in statia care emite pe 8 judete! Se ajunge la cifra de doar 116.300 de ascultatori zilnici.

Involuţie clară, gravă, care are explicaţiile sale, toate depinzând direct de dvs, de politica de programe si de folosirea complet greşită a resursei umane de la Radio Cluj.

In decembrie 2015 dezastrul e complet: audienţă de 99.000 de ascultători pe 8 judeţe.

Aţi făcut praf RADIO CLUJ!

Cifrele sunt date oficiale publicate de Asociaţia pentru Radio Audienţă, care este constituită cu scopul de a reprezenta interese comune ale fondatorilor – societăţi de radiodifuziune, agenţii de publicitate şi agenţii de media – în cadrul procesului de măsurare a audienţei şi a cotelor de piaţă a posturilor de radio.

Susţinut politic, pe filiera Edwin Keleti, Victor Ponta, Ovidiu Miculescu, sunteţi un exemplu clar de om căruia, vorba din popor, căciula îi e prea mare. E ca şi cum eu aş fi redactor şef la The New York Times sau La Gazzetta dello Sport, vorba unui film celebru, Un vis prea îndepărtat. Dar asta pentru mine.

Pentru că pentru dumneavoastră visul a fost posibil şi s-a împlinit.

Cu consecinţele de rigoare pentru PUBLIC, văduvit de emisiuni esenţiale, de sport, de cultură, de muzică simfonică, de dedicaţii muzicale, adevărate branduri marca Radio Cluj. Dar şi de voci scoase de pe post, sau alungate de o atmosferă tot mai deteriorată şi de ordine manageriale absurde, am scris de toate acestea in restul de 11 episoade, toate pot fi citite pe blog.

Sindicatele sunt cu dvs dar nu aţi fi putut duce radioul ăsta PUBLIC, finanţat din bani publici, la dezastrul care înseamnă 99.000 de ascultători pe 8 judeţe, 0,4 market share, fără o echipă de fideli pe care a venit timpul să o numesc ECHIPA ROŞCA. E co-autoare la un dezastru absolut de audienţă:

Nicoleta Ghişa, impus redactor şef de la Bucureşti, „teleportată” din Braşov
Andrei Huţanu, producător general
Alina Vingan – şefa siteului Radio Cluj
Carmen Sas Gogotă, responsabil site
Dan Izvoreanu, producător şi ştirist
Anca Bota – producătoare
Dan Horea – realizator, cu colaborare şi la emisiuni TVR Cluj
Alin Pop, liderul sindicatului Radio Cluj
Florin Călugăr, liderul celui de al doilea sindicat Radio Cluj

Şi acum, la încheiere, numele oamenilor plecaţi sau marginalizaţi: Cornel Udrea, Gelu Furdui, mare specialist in folclor, muzica populară,  Merca Marius (emisiunea de dedicaţii MMShow, record de audienţă ani şi ani), Daniel Moşoiu (adio emisiunea PlusCultura, record de audientă), Cristian Ivaneș (adio emisiunea tip midnigjt caller Echipajul de Noapte şi Faţă în faţă, interviuri cu personalităţi clujene), intreg Departamentul Sport (adio transmisii in direct de Liga 2, erau de mare traditie, cu audienta, şi Peluza Radio), Ciprian Rusu (adio Serata muzicală, emisiunea de muzică simfonică şi operă), emisiunea Chibiţ, adio Matinal realizat de Moşoiu, Miclăuş şi Dan Horea, adio Ovi Tebu, adio Ovidiu Blag, vechi om de radio, jurnalist sportiv renumit, adio Ovidiu Moldovan, mutat la Bucureşti şi mai sunt altele şi alţii…

Ne mai auzim!

 

Părerea ta contează:

comments

6 thoughts on “Cazul Radio Cluj (12)

  1. Poate ar merita o epistola si redactia maghiara, pe care pare sa o neglijati. Printre altele cazul Hajni, care poate nu avusese suficient ecou in presa romaneasca pentru a arata cum stau lucrurile.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *