Clujul are suflet

De Pasti sa facem fapte bune. Mediatizez si eu pe blogul meu acest proiect important:

Fundaţia Clujul Are Suflet a ajutat peste 650 de tineri

să aibă o viaţă mai bună

 Rezultatele înregistrate de Clujul Are Suflet (CAS), în cei 2 ani de implementare a proiectului, sunt mai mult decât optimiste: peste 650 de tineri au acum o viaţă mai bună datorită faptului că au beneficiat, din partea fundaţiei, de sprijin, servicii educative, precum şi de activităţi de consiliere sau destinate socializării.

 Clujul Are Suflet este cel mai mare proiect de implicare socială a Băncii Transilvania (BT), implementat, prin activităţi specializate, de Fundaţia Română pentru Copii, Comunitate şi Familie (FRCCF). Tinerii proveniţi din familii cu situaţie socială modestă sau din sistemul de protecţie a copilului sunt ajutaţi, la Centrul de zi „Clujul Are Suflet”, aflat în Cluj-Napoca, pe str. Gh. Doja nr. 3, de o echipă dedicată, formată din 14 persoane – asistenţi sociali, psihologi, psihoterapeuţi, profesori etc.

 ● Rezultatele fundaţiei Clujul Are Suflet: „Cifrele înseamnă oameni”

Tiberiu Moisă, Director Executiv al Băncii Transilvania şi, în acelaşi timp, Preşedintele Fundaţiei Clujul Are Suflet, afirmă: „Implicarea financiară şi alte iniţiative ale Băncii Transilvania sunt un gest firesc pe care îl facem, ca parte a comunităţii locale. Ne bucură rezultatele fundaţiei noastre, tocmai pentru că, în acest caz, cifrele înseamnă oameni.”

 Obiectivele propuse de BT şi FRCCF, pentru primii 2 ani de activitate a Fundaţiei Clujul Are Suflet, au fost chiar depăşite, atât cantitativ, cât şi calitativ. Cele mai importante dintre acestea sunt următoarele:

       – peste 650 de tineri au acum o viaţă mai bună;

       – peste 90 de adolescenţi şi-au găsit un loc de muncă, chiar şi doar pe perioada vacanţei de vară;

       – aproape 65 de tineri au absolvit o formă de calificare profesională – şcoala de ucenici, şcoala profesională, cursuri de calificare profesională; 40 de adolescenţi au absolvit un liceu de specializare şi au primit atestat profesional, iar alţi peste 40 de tineri au urmat cursuri de scurtă durată, de 6 luni, pentru a se forma într-un domeniu. Aceştia s-au pregătit pentru meserii în diverse domenii, de la ospătar, frizer sau vânzător, până la web designer;

       – 21 de adolescenţi au fost admişi la facultate, iar 26 de elevi – din cei 37 care s-au pregătit cu profesorii meditatori ai centrului de zi „Clujul Are Suflet” – au promovat examenele de bacalaureat;

       – 123 de tineri – din cei peste 140, aflaţi în risc de eşec şcolar din cauza  rezultatelor – au o situaţie şcolară ameliorată.

La reuşita proiectului BT au contribuit, împreună, partenerii acestei iniţiative, care au ajutat Clujul Are Suflet: Fundaţia Română pentru Copii, Comunitate şi Familie; echipa Fundaţiei Clujul Are Suflet; şcolile şi instituţiile clujene din domeniul protecţiei copilului; cei peste 100 de voluntari şi diverse companii. Din punctul de vedere al mediatizării proiectului, presa – mai ales cea clujeană – şi o parte din bloggeri au fost cei care, alăturându-se acestei cauze nobile, au scris despre iniţiativa Clujul Are Suflet, sporindu-i vizibilitatea şi impactul.

In cei 2 ani de activitate a fundaţiei, Banca Transilvania a contribuit cu resurse financiare, umane şi idei noi. Până acum, pentru Clujul Are Suflet, BT a alocat suma de peste      300.000 euro. BT s-a implicat inclusiv pentru a determina cât mai multe persoane să direcţioneze 2% din venit către această fundaţie. In plus, a fost iniţiată o campanie, în perioada septembrie – decembrie 2009, în cadrul căreia, pentru fiecare plată pe care clujenii au realizat-o cu cardurile băncii, Banca Transilvania a donat 1 leu în contul fundaţiei.

 ● Banca Transilvania se implică

BT susţine domenii diverse, cum sunt: cultura, educaţia, sportul, protejarea mediului, respectiv sectorul medical. Banca Transilvania se numără printre cele mai generoase companii din Romania, conform Topului Donatorilor 2009, realizat de revista Forbes, în care este clasată pe una din primele 3 poziţii. Obiectivul BT în ceea ce priveşte activităţile de implicare socială este respectarea angajamentelor de responsabilitate socială – în mod transparent, responsabil şi etic.

Banca Transilvania & Fundaţia Română pentru Copii, Comunitate şi Familie

Banca Transilvania® se numără printre primele bănci din România, în funcţie de active. Are un capital majoritar românesc, iar Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, care deţine 15% din capitalul social, este acţionar semnificativ. BT este o instituţie financiară cu reprezentare naţională, având peste 500 de unităţi. Conform unui studiu realizat în 2009, Banca Transilvania se numără printre cele mai cunoscute 5 branduri din România, din categoria bănci-asigurări. Este prima instituţie bancară din România cotată la Bursa de Valori Bucureşti (BVB), în anul 1997. Activitatea Băncii Transilvania este organizată pe patru linii principale de afaceri – persoane fizice, IMM, companii mari, respectiv Divizia pentru Medici – pentru care banca are produse şi servicii specifice, precum şi un personal dedicat.

u www.bancatransilvania.ro

Fundaţia Română pentru Copii, Comunitate şi Familie: misiunea sa este sprijinirea copiilor vulnerabili şi marginalizaţi, pentru ca aceştia să crească într-un mediu familial protector, să beneficieze de educaţie şi de serviciile medicale de care au nevoie. De zece ani, FRCCF derulează proiecte în Transilvania şi este una dintre cele mai mari şi stabile organizaţii neguvernamentale româneşti din domeniul protecţiei copilului. În prezent, programele sale de dezvoltare comunitară urbană şi rurală şi cel de prevenire a pericolelor migraţiei şi ale traficului de copii cuprind judeţele Cluj, Bihor şi Satu Mare.

u www.frccf.org.ro

Părerea ta contează:

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *