Concurență pe piața săptămânalelor clujene

Odată cu reapariția săptămânalului Cluj 100%  patronat de jurnalistul Liviu Alexa, cu Gabriela Dragotă, numit redactor șef, piața săptămânalelor cunoaște o dezvoltare interesantă în era online-ului.

Să spunem că în Cluj apar trei cotidiane: Ziua de Cluj, Făclia de Cluj și Monitorul. 

„Ți se pare mult sa scoti din buzunar 1 leu pe saptamana?

Dar 50 de lei pe 50 de saptamani?

Ai da 50 de lei ca sa primesti timp de un an, in fiecare saptamana, un ziar local de 20 de pagini, color, cu concursuri si premii faine, cu un almanah drept bonus la final de an?

Am lansat CLUJ 100%, un saptamanal modern cu stiri si reportaje locale. Vrem sa renasca in capul clujenilor ideea de a avea ziarul familiei in fiecare saptamana in casa.

Acest pret, de 1 leu pe saptamana, nu inseamna niciun profit pentru noi. E pretul tiparului si pretul distributiei, ca sa iti ajunga ziarul fix in casuta postala in fiece saptamana.

cluj

Dar daca te abonezi, intri intr-o comunitate mare de oameni informati din oras; in plus, ne dai speranta sa ne continuam meseria de jurnalisti fara sa ne temem de politicieni si mafia lor.

Cu CLUJ 100%, vrem sa doboram un record adevarat. Acela de a avea 10 000 de abonati la un ziar tiparit, in era internetului”, era declarația de intenție a lui Liviu Alexa pe siteul său din  același trust cu Cluj 100% si NCN TV Cluj-Napoca, adică ZiardeCluj.ro,  acum câteva luni.

„Tirajul nostru e de 1800 de exemplare. Din care deja 1000 de abonamente încheiate pe un an!”, a precizat Liviu Alexa.

Al doilea săptămânal relativ recent apărut este cel aferent siteului Cluj Manifest.ro, intitulat exact așa, Cluj Manifest condus de tânărul om de afaceri Ionuț I. Geană. Din redacție fac parte sau colaborează jurnaliști cunoscuți cum ar fi Mihai Bacalu, Valeria Micu sau Călin Poenaru.

Publicația a apărut gratuit o perioadă apoi s-a scumpit la …1 leu.

cluj-manifest

Cel mai vechi săptămânal care apare pe piață, de mai mult de 10 ani, este Gazeta de Cluj, patronată de jurnalistul Liviu Man, director Tudor Borșe.

gazeta-de-clujjjbun

 

E o publicație care a lansat în ultimii ani o serie de jurnaliști tineri, studenți la jurnalism, în special Mihaela Trif și Carmen Gorgan dar îl găsim în ziar și pe veteranul Sorin Grecu, jurnalist multi premiat. Publicația este orientată spre investigații și costă 3 lei.

Săptămânalul cel mai consistent pe piață, care apare de trei ani, este Transilvania Reporter, face parte din grupul de presă alături de lunarul Sinteza, patronat de vicepremierul Vasile Dîncu.

trep

TR are 24 de pagini si costa 2 lei. Are un continut quality, merge pe analiză și reportaj și e scris de un mix de jurnaliști tineri, cum ar fi Radu Hângănuț sau Cristina Beligăr, sau veterani ca Marius Avram sau Claudia Romitan.

 

Părerea ta contează:

comments

One thought on “Concurență pe piața săptămânalelor clujene

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *