UPDATE.Cu tristeţe şi puţin optimism despre turism şi comunicarea în online

UPDATE: Cel mai mare târg de turism din Transilvania, Touristica, s-a încheiat după 3 zile cu noi recorduri în ceea ce privește numărul expozanților, al vizitatorilor, și al vânzărilor.

Peste 20000 de vizitatori au trecut pragului celei de-a 8-a ediție Touristica a adus vacanțe ”TAILOR MADE”, early bookinguri cu reduceri suplimentare aplicate doar în cadrul târgului, reduceri de taxe de aeroport.

La Polus Center au fost 70 de expozanți: agenții de turism, reprezentanțe turistice, hoteluri si publicații de profil. Aceștia au prezentat diverse destinații de vară atât din România, cât şi din străinătate, dar şi destinaţii exotice, programe pentru turism de aventură, turism de tratament, turism cultural şi de business.

Vânzările estimate de către expozanți în urma târgului sunt de aproape 1 milion de euro. Majoritatea participanților care s-au decis în cele 3 zile asupra destinației perfecte pentru vara lui 2013 au ales: Grecia, Turcia, Bulgaria, România și Ungaria.

Maria Grapini, Ministrul delegat pentru IMM-uri, Mediu de Afaceri și Turism a vizitat cel mai mare târg de turism din Cluj și agențiile expozante chiar în dimineața zilei de deschidere.

Tot în prima zi, a avut loc un eveniment conex, Travel Meet-up, care a reunit bloggeri de turism, bloggeri generaliști, oameni de presă și reprezentanți ai agențiilor care au vorbit despre trendurile din domeniul turismului. Invitații speciali, Prim-vicepreședintele ANAT și director general Paralela 45, Alin Burcea și directorul de Marketing Happy Tour – Mădălin Măncilă au discutat despre importanța internetului a mediu de promovare al turismului. Cei interesați de fotografie au putut învăța trucuri pentru a păstra cele mai frumoase amintiri din vacanțe în cadrul celor 2 Ateliere de fotografie susținute de specialiști.

 

Ediția a 9-a Touristica este deja programată între 22 și 24 noiembrie 2013 și își așteaptă vizitatorii pentru a găsi cele mai bune oferte și pentru vacanțele de iarnă.

………………………………………………………………………………………………………………………….

Am fost invitat ieri la Travel Meetup de organizatorii târgului Touristica, în calitate de om de presă şi blogger. S-a discutat despre online, despre cum comunică agenţiile de turism pe social media.

Au participat prim-vicepreședintele Asociației Naționale a Agențiilor de Turism (ANAT) Alin Burcea, patron Agenţia Paralela 45 şi bloggerul Mădălin Măncilă.  Relatarea lui poate fi citită aici. În sală au fost mulţi operatori de turism şi destul de puţini bloggeri clujeni.

Una din concluziile discuţiei a fost că presa tipărită e în colaps şi publicitatea plătită de agenţii se orientează spre online, tv şi audio.

„De trei ani nu am mai dat publicitate la print, numai pe online. Şi eu cumpăr şi citesc ziare, Am angajat onlineri, care mă costă mult dar pe net se comunică mult mai uşor”, a spus Alin Burcea.

Eu am pus o  întrebare depsre declinul presei scrise în opinia invitaţilor şi apoi am spus că niciodată de 4 ani jumate de când am un blog, e drept, generalist, nu am fost chemat la o discuţie de vreo agenţie de turism clujeană pe tema comunicării lor în online şi nu cunosc ca vreo agenţie de turism clujeană să pună accent pe comunicarea în online şi social media.

Multe chestii faine s-au discutat.

Preiau mai jos ce a scris de la discuţia de ieri şi colegul Bogdan Stanciu de la  cluj.travel

turism1„Nişte ţărani!

Prim-vicepreședintele Asociației Naționale a Agențiilor de Turism (ANAT) Alin Burcea, a criticat vineri, la Cluj-Napoca, prestația managerială a multora dintre patronii de hoteluri din România. Declarațiile au fost făcute cu prilejul unei întâlniri cu mediul online clujean, organizată în cadrul Târgului Touristica.

Alin Burcea, fondator și președinte al uneia dintre cele mai puternice agenții de turism din România, Paralela 45, i-a indicat pe hotelierii nepregătiți profesional ca fiind una dintre cauzele randamentului scăzut al turismului intern. „Noi, patronii, nu am prea identificat ca posibilitate de a scoate bani din turismul intern, și o parte de vină o poartă hotelierii, care sunt neprofesioniști. De multe ori sunt țărani, și sunt țărani, nu în sensul că sunt de la țară… Ideea de management este un cuvânt în limba engleză, pe care nu îl înțeleg”, a spus patronul Paralela 45. „Prefer să lucrez cu un partener străin, care se bate pentru tine să te aibă client”, a mai explicat acesta.

El a adăugat că Litoralul este o destinație în creștere, dar zona de munte și destinațiile balneo „generează în ultimii trei sau patru ani, la nivel de hoteluri, falimente”. „Aici, cred că va trebui să tragem un pic și de doamna ministru Grapini, pentru că s-a investit mult, dar nu se comunică. În România suntem maeștri în a zice de rău, dar când se face un hotel frumos sau o zonă frumoasă, în care se investesc milioane, nu știm să vorbim de bine”, a spus Alin Burcea.

Directorul de marketing al grupului Happy Tour, Mădălin Măncilă, a remarcat la rândul său că piața turistică se orientează cu rezultate bune spre comunicarea online, prin intermediul blogurilor și al social media și a sugerat că aceasta ar putea fi o strategie bună și pentru hotelieri și alți operatori turistici din România.

Hotel clujean, ca la Paris
Alin Burcea a a mai spus că, fiind o perioadă de criză, investițiile majore au lipsit în turism în ultimii ani și a remarcat, în contrapunct, cea mai recentă investiție din turismul clujean, deschiderea Hotelului Ramada (fostul Akantus).
„Este un hotel pe care poți să îi iei și să îl pui fără nicio problemă în centrul Parisului”, a spus Burcea.”

 

 

Părerea ta contează:

comments

0 thoughts on “UPDATE.Cu tristeţe şi puţin optimism despre turism şi comunicarea în online

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *