Cum a fost la Conferinţele APPC

Prima ediție a Conferințelor Asociației Profesioniștilor din Presă Cluj (APPC) a avut loc duminică, 8 mai, la Centrul de cultură urbană Casino din Parcul Central „Simion Bărnuţiu”.

Cu o zi înainte a fost Gala Presei Clujene, organizată tot de APPC, dar nu am putut participa din motive obiective. Am concurat însă la gală, nu am câştigat, asta e, poate la anul!

Prima ediţie a Conferințelor APPC a fost organizat  în parteneriat cu Amprenta Advertising. Organizarea a fost ireproşabilă, Amprenta Avertising a muncit profi.

Tot ei au adus şi pe cei de la Marty Caffe, care au oferit un bun catering,  cu aperitive excelente, foarte bune după o zi de conferinţe.

Gala i-a adus în faţa celor prezenţi, pe Petrișor Obae, dezvoltatorul site-ului Paginademedia.ro, Dragoș Pătraru, realizatorul emisiunii „Starea Nației” la TVR și Vlad Tăușance, specialist în comunicare şi reţele de socializare.

Cei trei au vorbit despre problemele acute ale presei din România, despre scrisul la comandă, dspre presiunile politicului, despre lene, despre dezastrul din TVR, despre online, despre investigaţii, despre Tolontan.

Primul vorbitor a fost Petrisor Obae, cu o prezentare foarte bine structurată, clară, o radiografie necruţătoare a mediei de astăzi.

Petrişor a fost caustic, dar clar, şi a explicat foarte limpede diferenţele dintre meseria, profesia de jurnalist si blogging de exemplu, la modul în care trebuie despărţit editorialul de marketing, de faptul că e important ca investigaţiile să fie orientate spre interesul public, aşa cum face Cătălin Tolontan, Rise Project sau Hotnews.ro.

Nici audienţele posturilor de ştiri nu mai sunt cele de altădată. Cifre mai jos:

 

Dragoş Pătraru: Cred că foarte puține redacții acordă atenție legăturii cu publicul

Al doilea vorbitor a fost Dragos Pătraru, realizatorul şi producătorul emisiunii „Starea Naţiei” care a radiografiat necruţător sistemul media şi politic de la noi.

„Din păcate, totul se va rezolva în România când noi vom avea un sistem educațional care să îi ajute pe oameni ca atunci când ies din școală să știe ce au de făcut, cum să-și procure informațiile, pe cine să creadă și pe cine nu. Singura strategie națională care funcționează de 26 de ani este că nimeni nu vrea ca educația din România să fie performantă pentru că 26 de ani votul s-a cumpărat. Cred că foarte puține redacții acordă atenție legăturii cu publicul. Lipsește în România ideea de a construi audiență în cunoștință de cauză. Noi, ca jurnaliști, nu reprezentăm o corporație, nu reprezentăm o instituție a statului, vrem să vă reprezentăm pe voi, publicul. Asta ar trebui să le spunem oamenilor. Misiune publică are orice jurnalist”, a spus Dragoș Pătraru.

 

Acesta a  mai spus că PRO TV este cel mai vinovat pentru tâmpirea poporului român nu televiziunile de ştiri sau defunctul OTV.

Pătraru nu va mai avea emisiune la TVR din 30 iunie, aşa cum a răspuns la întrebarea tibifarcas.ro. Postul sau preferat de stiri este Digi24.

 

patraru

Ultimul speakear a fost comunicatorul şi curatorul Vlad Tăușance, foarte ancorat în online, în advertising, in marketing. A condus echipa de online care l-a dus pe Iohannis la 1 milion de voturi.

„Din păcate totul este redus la marketing, totul trebuie gândit astăzi pentru variantele mobile. Gândiți pentru mobil în termeni de versiune a site-ului, în termeni de pluginuri, în funcție de dimensiunea textului. Puneţi pluggin de share pe whatsupp, tinerii aşa comunicăm in whatsupp. Nu mai gândiți site-ul cu zeci de secțiuni, renunțați la publicitatea cu bannere. Atingeți un anumit grup țintă. Şi eu pierd batalia cu tinerii care traiesc exclusiv online. Acesta e mediul, aici se da batalia. Aici trebuie sa jucati, sa va adaptati, indiferent in ce sector jucati, în media sau in blogging” a explicat Vlad. Conferinta sa a provocat ii polemici, cu veterani ca Bacalu sau Ovidiu Cornea.

tausenace

La prima editie a Conferintelor APPC au participat 70 de persoane, multi jurnalisti veterani, destul de putini studenti, din păcate, câteva cadre didactice de la catedra de jurnalism a UBB. Puteau să fie mai multi participanti, pentru ca vremea de afara, ploaie de mai torentială, in episoade, era numai buna pentru a asculta niste speakeri cu experienta.

Concluzia generala este ca suntem la pământ cu jurnalismul iar veteranii si publisherii trebuie să se adapteze altfel vor muri sub tavalugul onlineului. Presa tipărită a pierdut bătălia, iar onlineul ameninţă şi TV-ul.

 

 

Părerea ta contează:

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *