Date interesante în Barometrul de consum cultural

Clujenii au un consum cultural ridicat, relevă un sondaj de opinie realizat de Institutul Român pentru Evaluare şi Strategie (IRES) citat de Agerpres.ro

Potrivit sondajului, 58% dintre cei chestionaţi susţin că au participat o dată sau de câteva ori pe an la activităţi culturale, iar 13% spun că fac acest lucru o dată sau de câteva ori pe lună. De asemenea, 2% spun că participă la activităţi culturale o dată sau de câteva ori pe săptămână, iar 11% participă o dată la câţiva ani. 15% spun că nu participă niciodată la activităţi culturale.
Mai mult, din totalul celor 84% care participă la activităţile culturale, 61% susţin că le-ar plăcea să participe mai des la asemenea activităţi.
Pe de altă parte, 27% dintre cei chestionaţi nu alocă nici un leu pentru activităţi culturale, iar alţi 27% alocă între 1 şi 50 de lei lunar. De asemenea, 56% dintre cei chestionaţi spun că au citit literatură de specialitate o dată/de două ori pe an sau niciodată, 75% nu au participat niciodată la un spectacol de operă, 64% n-au vizitat o expoziţie de artă, 62% n-au fost la cinema, 61% n-au fost la teatru, iar 74% n-au fost niciodată la bibliotecă. În schimb, 86% dintre respondenţi au acasă dicţionare de limbi străine, 67% au enciclopedii, câte 45% au dicţionare specializate pe teme şi tablouri clasice, iar 41% susţin că au cărţi vechi, valoroase

Dâncu: Clujul are cea mai mare  bogăţie de activităţi culturale

”Am descoperit un lucru – pe care îl ştiam ca principiu, dar nu ştiam dimensiunile: Clujul este probabil oraşul cu cea mai mare viabilitate culturală, cu cea mai mare bogăţie de activităţi culturale şi de consum cultural. Oamenii participă la activităţile culturale, de asemenea cheltuie foarte multe resurse pentru activităţile culturale din Cluj-Napoca, există o aspiraţie spre ideea de Capitală Culturală Europeană şi o disponibilitate a oamenilor de a-şi intensifica asemenea tip de comportament. Pe de altă parte, indicatorii arată şi faptul că există o motivaţie importantă pentru consum cultural, oamenii se definesc ca fiind consumatori de cultură, au identitate bazată pe consumul de cultură şi proiectează şi oraşul într-o asemenea perspectivă, astfel încât din perspectiva oamenilor, a opiniei publice, a cetăţenilor, Cluj-Napoca are toate şansele să aibă o candidatură puternică pentru titlul de Capitală Culturală Europeană. Mai rămâne să vedem ce vor face instituţiile, cum vor sprijini această pornire a oamenilor”, a declarat, luni, într-o conferinţă de presă, preşedintele IRES, sociologul Vasile Dâncu.

Sondajul IRES este realizat în contextul candidaturii oraşului Cluj-Napoca la titlul de Capitală Culturală Europeană 2021, în parteneriat cu asociaţia cu acelaşi nume.

Conform sondajului, 81% dintre cei chestionaţi au auzit de candidatura oraşului Cluj-Napoca la titlul de Capitală Culturală Europeană, 93% au o părere bună sau foarte bună despre acest lucru, iar 88% cred că acest statut va fi obţinut de oraşul lor.
Sondajul IRES a fost realizat în 30 mai, pe un eşantion multi-stratificat, probabilist, de 1.098 de persoane, cu o eroare maximă de 3%.

Părerea ta contează:

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *