Despre social media, cazul Facebook-Cambridge Analytica si mass media

Nu vom fugi de pe Facebook pentru că suntem captivii lui.

Nu ne vom închide, ca Elon Musk, conturile.

Românii sunt dependenți de facebook, arată studiile.

Se merge spre 10 milioane de conturi, în ciuda situației recente, destul de dure, a Facebook, care a pierdut 74 de miliarde de dolari în 7 zile în urma scandalului Cambridge Analytica. Unul din scandalurile care arată cât cinism există în jur și cum se joacă giganții cu datele noastre pe care cu atâta generozitate le-am pus la dispoziție gratuit cu toții.

Facebook îmi pare de mult timp noul ziar, vrem nu vrem. Cu el ne trezim și cu el ne culcăm, să fim sinceri cu noi. Si asta ne creeaza celor care lucram, incă, în media, o mare problemă datorită algoritmilor facebook.

Publisherii, mici, medii, mari, uriasi, depind de el, absolut toți, și chiar dacă algoritmii joacă împotriva celor care fac conținut de calitate sau tabloid, neafișând cu atata intensitate, ca mai demult, linkurile la articole tot nu vom fugi, pentru că traficul cel mai mare pe siteuri vine majoritar tot din facebook.

Din păcate Twitter, cu 60.000 de conturi în Ro, nu a prins, în schimb Instagram merge în sus, a depășit demult Twitter, dar nu se poate compara cu Facebook în Ro deși e interesant.

Nu putem decât să avem grijă pe profilele personale ce punem și, cine activează în online ca job, să folosească cât mai profesional facebook.

Tot vom face advertising în el, și în google, pentru că altfel nu ai reach semnificativ.

Îmi închipui greu soluții de a face trafic în afara facebook-ului sau de promovare la nivelul impactului pe care ți-l oferă acest tool care e rețeaua socială.

Cred că va mai dura mult și bine captivitatea în care ne-a atras sau ne-am introdus de bună voie.

Cred că facebook în Ro va continua fără probleme cu noi toți activi, într-un fel sau altul pe el, că postăm, că doar citim ce pun ceilalți, că folosim doar chatul de fb messenger.

Nu cred că vom renunța la fb așa cum se predică…tot pe aici.

Ora exactă în comunicare se dă pe fb în mare măsură, iar conflictul dintre rețea și media de ex. cred că se va acutiza. Cel mai mare publisher brazilian s-a retras de pe rețea, se pregătesc giganții americani care se tot ceartă cu facebook din cauza de venituri si algoritmi. Pentru media e și înger și demon fb.

Există viață și fără fb, e chiar indicat să existe dar tot vom intra pe el mult, fiecare în funcție de temperamentul său.

Este greu de anticipat ce va fi în viitor cu fb, cu techul, cred că nici Zuck nu știe.

Iar faptul că și-a recunoscut greșeala în scandalul cu C. Analytica la CNN este un exemplu de comunicare publică de la care mulți ar avea ce se învețe, cei de pe scena publică de la noi. Doar să aibă ochi de văzut și urechi de auzit.

Scuzele lui Zuckerberg in mass media englezească, după ce a apărut și la CNN AICI

Articole și analize interesante pe temă AICI și AICI și AICI și AICI

Părerea ta contează:

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *