Reproduc mai jos un articol din Paginademedia.ro via Hotnews.ro pentru că mi se par foarte interesante datele de ultimă oră despre piaţa ziarelor. În sfârşit le creşte numărul de cititori printurilor!
” Audiența ziarelor recalculată după schimbarea universului. Plus consistent la numărul de cititori
Cifrele de audiență prezentate în urmă cu o lună de Biroul Român de Audit al Tirajelor au fost modificate de curând după ce a fost modificat universul studiului a fost “aliniat” la cel al televiziunii și radioului. După această schimbare cifrele au crescut, scrieHotNews.ro.
Modificarea a fost făcută după o adunare generală a SNA, ce reunește editori de presă, agenții, regii și clienți de publicitate, unde s-a decis să se revină la volumul universului folosit înainte de publicarea primelor rezultate ale recensământului, pentru a “oferi pieței de publicitate cifre comparabile cu celelalte media“.
Cum arată noile cifre, în continuare:
De ce s-au întors la vechile date demografice? “Pentru că aceste date (ale recensământului – n.r.) nu sunt oficiale și finale“, a explicat Silviu Ispas, președintele BRAT, pentru HotNews.
Primele date de audiență ale ziarelor au fost publicate în urmă cu o lună, eveniment despre carepaginademedia.ro a scris AICI. Cifrele publicate au fost primele după schimbarea metodologiei, de la culegerea prin intermediul chestionarelor pe hârtie, la cele pe calculator.
Cum arată noile date de audiență
Publicatie | SNA mai 2011 – ianuarie 2012 | SNA dupa recalcurare |
---|---|---|
Click! | 647.000 | 770.000 |
Libertatea | 498.000 | 592.000 |
Cancan | 381.000 | 454.000 |
Gazeta Sporturilor | 374.000 | 445.000 |
Pro Sport | 303.000 | 360.000 |
Adevarul | 194.000 | 230.000 |
Jurnalul National | 149.000 | 177.000 |
Evenimentul zilei | 133.000 | 159.000 |
Ziarul financiar | 74.000 | 88.000 |
Romania libera | 49.000 | 59.000 |
Sursa: SNA