IRES: Care sunt percepţiile, reprezentările şi atitudinile românilor cu privire la această sărbătoare?

Ziua Femeii în România – Care sunt percepţiile, reprezentările şi atitudinile românilor cu privire la această sărbătoare?

  • Mai mult de 6 din 10 români sărbătoresc Ziua Femeii
  • Opt din zece intervievați obișnuiesc să ofere cadouri cu ocazia zilei de 8 Martie
  • Soțiile / iubitele și mamele sunt cele pentru care sunt cumpărate cadouri cel mai frecvent de Ziua Femeii
  • 85% dintre femei declară să primesc cadouri de 8 Martie. Cadourile oferite cel mai frecvent cu ocazia zilei de 8 Martie sunt florile. Preferințele femeilor în ceea ce privește cadourile primite cu ocazia zilei de 8 Martie corespund, în mare, cu ceea ce primesc deja; ele își doresc să le fie oferite flori, bijuterii, parfumuri, obiecte vestimentare, cosmetice
  • 8 din 10 respondenţi cred că este nevoie de o zi specială pentru a sărbători femeile
  • O cincime dintre respondenţi ar prefera ca șefii lor să fie persoane de gen feminin
  • Hărnicia / faptul că sunt muncitoare, frumusețea, blândețea / faptul că sunt înțelegătoare, tandrețea / bunătatea, sensibilitatea / gingășia / delicatețea – sunt identificate drept principale calităţi ale femeilor
  • Realismul / simțul practic, hărnicia / puterea de muncă, siguranța / stăpânirea de sine și respectul față de femei / politețea – sunt identificate drept principale calităţi ale bărbaţilor
  • În cazul disputelor în cuplu, aproximativ o treime dintre respondenții care sunt căsătoriți sau trăiesc în uniune consensuală declară că femeia este cea care are ultimul cuvânt, iar aproximativ un sfert menționează că bărbatul este cel care are ultimul cuvânt
  • Majoritatea respondenților la acest studiu sunt mulțumiți de viața lor de familie, de viața de cuplu, de cea socială și de cea profesională. Satisfacția cea mai ridicată este exprimată cu privire la viața de familie, iar procentul cel mai ridicat al nemulțumirilor e exprimat în privința vieții sociale.

Sunt principalele concluzii ale studiului ”Ziua Femeii – percepţii şi reprezentări” realizat de Institutul Român pentru Evaluare și Strategie – IRES, în perioada 1-2 martie 2016, pe un eșantion total de 1.515 de subiecți cu vârsta de peste 18 ani, reprezentativ pentru populaţia adultă din România, marjă de eroare ±2,5%. Studiul a fost realizat prin metoda CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing).

Părerea ta contează:

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *