După mişcările intense politice de la începutul anului asistăm, iată, şi la mişcări mediatice în cel mai mare oraş al Transilvaniei, Clujul. Mişcări pe toate fronturile şi la toate capitolele. Sa vedem despre ce e vorba:
– siteul online de stiri www.stiride cluj.ro a trecut de 20.000 de cititori unici pe zi şi devine liderul pieţei asa cum au anunţat astăzi într-un promo aici chiar jurnaliştii de la acest site. Cifrele sunt date de trafic.ro Menţionez ca standardul în industrie este dat de SATI (Studiul de Audienţă în mediul online livrat de Biroul Roman de Audit al tirajelor, fapt pentru care topul dat de stiridecluj.ro e contestat în celelalte redacţii concurente, sigur, nu pe faţă, că aşa e pe la noi, ci pe la spate. Eu mă rezum să citez ce anunţă siteul www.stiridecluj.ro)
– Ziua de Cluj a apărut marţi în peste 5000 de exemplare, cu o ediţie specială dedicată în întregime căderii cabinetului Boc 5. S-a mers pe ideea ca Boc e premier plecat de la Cluj şi s-a analizat perioada petrecută de acesta ca premier. O premieră în istoria presei clujene dupa 1989, ziarul publică în ediţia print 87 de comentarii din ediţia online referitoare la situaţia lui Emil Boc, pe două pagini, semn ca se utilizează o inteligentă strategie de fidelizare a cititorilor atât cu ediţia online cât şi cu ziarul de…hârtie. Nici la audienţe Ziua de Cluj nu a stat rău de altfel ca şi restul presei online clujene. Demisia lui Boc a urcat tirajele şi accesările online.
– Până în luna mai se vor implementa încă 3 staţii Realitatea TV în Ardeal în cadrul proiectului Provincia News.
– coordonator editorial al jurnalului de la ora 18 şi al invitaţilor la emisiunea de la 20.30 la Realitatea TV Cluj este jurnalista Călina Berceanu, revenită în presă din zona ONG-urilor cu activitate socială.
– este în derulare înfiinţarea postului de radio Realitatea FM, tot în cadrul trustului local Ziua-Realitatea Tv Cluj. Director de programe este jurnalistul Florin Otrocol
– marţi, 14 februarie, se lansează printr-un show în Piaţa Unirii, de la ora 18.00, trustul Transilvania Media Group. Acesta lansează posturile TV regionale Transilvania Live, Transilvania Look şi online-ul Transilvania Tube. Trustul mai deţine cotidianul Servus Cluj, săptămânalul Mesagerul de Cluj, siteul regional de ştiri Citynews.ro şi radioul online CD Radio.
Echidistant, cum te stiu si te apreciez, ar fi trebuit sa amintesti si de TRANSILVANIA BUSINESS, sigurul proiect media dedicat in exclusivitate mediului de afaceri ardelenesc. Cred ca e important ca Provincia TRANSILVANIA sa aiba cat mai multe portavoci. Pentru ca meritam.
ma bucur ca ati amintiti. Doar ca revista e deja la numarul 16.