Mai trăieşte arhitectul Adrian Iancu, fost arhitect şef al judeţului? Foarte bine, sa fie sănătos! Dar să nu aibă el treabă cu una din cele mai frumoase, romantice şi speciale străzi din municipiu. Da, strada Kogălniceanu. Strada mea preferată. Şi a multor altor clujeni şi nu numai. Ce citesc aici si aici mie nu mi se pare ok!
În rest e ok să se facă pietonală. Ar fi super ca tot centrul să fie pietonal dar sunt conştient că sunt probleme cu aprovizionarea şi accesul auto al angajaţilor de la UBB şi al firmelor şi mai ales riveranilor!
Nu se poate ca dl Iancu să lase acest proiect să îl facă altcineva? Cineva mai cu viziune. Eu sunt clujean get beget şi nu îmi convine ca pe str. Kogălniceanu să existe…parking subteran!
„Arhitectul Adrian Iancu a prezentat proiectul Comisiei de Urbanism a Primăriei. Acesta prevede construirea unei parcări subterane cu intrare de la intersecţia străzilor Kogălniceanu şi Emmanuel de Martonne (lângă grupul statuar “Şcoala Ardeleană”), precum şi amenajarea de spaţii verzi la suprafaţă, cu bănci. Astfel, strada Kogălniceanu, până la Bastionul Croitorilor, ar urma să fie închisă circulaţiei maşinilor. Preşedintele Ordinului Arhitecţilor din România, filiala Transilvania (OART), Szabolcs Guttman, a spus că organizaţia sa susţine pietonalizarea centrului. El a insistat ca, înainte de de finalizarea proiectului, să fie identificate atuurile istorice din zona străzii Kogălniceanu, iar aceasta să aibă ieşire către Bulevardul Eroilor prin curtea fostei Primării”.
Nu îmi place deloc cum sună dar recunosc că nu sunt specialist.
Rămâne problema accesului riveranilor. Dar ce frumos ar fi să fie DOAR strada pietonală Kogălniceanu!
Foarte fain ar fi!
UPDATE
Autorităţile locale vor mai organiza o dezbatere pe acest subiect, după care propunerea va ajunge la Consiliul Local. E ok asa. O sa updatez cand va avea loc si la ce ora.
http://www.transilvanialive.ro/article/o-nou%C4%83-pietonal%C4%83-%C3%AEn-centrul-clujului
e drept ca, chiar si un amator, un observator mai atent, sau un vizitator ar putea remarca faptul ca zona Kogalniceanu, I C Bratianu , emanuel de Martonne este sufocata de automobile, aglomerarea crescand in functie de evenimentele ce se deruleaza in preajma obiectivelor culturale si de educatie de zona: cel putin 3 licee, doua universitati, casa Universitarilor, Arhivele statului, Biserica reformata … E imposibil ca un parcaj subteran ce se suprapune pe aceeasi arie desfasurata la suprafata sa poata rezolva problema aceasta; Cand in zona au existat proiecte de parkinguri supraterane pe strazi adiacente (in 2006 un proiect initiat de primarie, pentru zona de pe IC bratianu, e drept negandit intr-un context mai amplu , in consecinta nepromovat) si un proiect de parking suprateran studiat pentru zona de acces spre cimitirul central de pe Avram Iancu … nu mai stiu in ce an. Exista posibilitati de deviere a traficului si concentrare a parcarilor inafara strazii Kogalniceanu… nu e nevoie sa sapi pe un traseu care partial se suprapune cu vechiul cimitir roman, plus ca in zona canalizarea veche de 100 ani a fost inlocuita doar anii trecuti , deci e un demers pe care il consider inoportun si ineficient economic vorbind.