Preluare de pe Forbes România: Cine se uită la televiziunile documentare?

29 aprilie 2013, 11:10 | Autor: Petre Barbu

Programele documentare cuprinse în sondajele de audiență – National Geographic, History Channel, Discovery, National Geographic Wild, CBS Reality și Animal Planet – au avut o audiență medie de 12.000 de telespectatori pe minut în prime time (orele 19 – 24), la nivel urban, în perioada 1 februarie – 22 aprilie a.c. Cel mai numeros public se regăsește în grupa de vârstă 35 – 44 de ani.

Audiența medie a acestor televiziuni în prime time (12.000 de orășeni pe minut – 0,1% rating în prime time) este cu mult sub… „cifrele”, părerile și percepțiile unor comentatori (forumiști) care, scârbiți de producțiile de prost gust ale televiziunilor generaliste, susțin că și-au găsit „refugiul” pe aceste canele serioase. Cifrele din sondaje contrazic categoric astfel de păreri ipocrite.

Televiziunile documentare au în continuare un public redus în comparație cu generalistele, în ciuda „deșeurilor” difuzate de generaliste sau de știri. Asta înseamnă că una declarăm (pe forumuri) și alta consumăm pe micile ecrane.

Sondajele pentru perioada 1 februarie – 22 aprilie a.c arată că 15.000 de persoane distincte din mediul urban au urmărit cel puțin un minut programele acestor stații (indicatorul Reacharată indivizii distincți față de Rating, ce reprezintă o medie pe minut).

Profilele telespectatorilor celor șase televiziuni au multe puncte comune. Astfel, cel mai numeros public se află în grupa de vârstă 35 – 44 de ani (prime time). O altă grupă de vârstă mare consumatoare de programe tematice este 25 – 34 de ani. Femeile sunt mai atrase decât bărbații de aceste posturi TV. Telespectatorii cu studii medii dețin cote de aproape 50% din totalul celor care au urmărit aceste programe, iar cei cu studii superioare au ponderi între 25% și 31%.

Părerea ta contează:

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *