SCADERE MARE. Nici un ziar quality nu vinde mai mult de 50.000 de exemplare pe editie
Vânzările ziarelor continuă să scadă dramatic și în 2011. Principalele publicații din România au înregistrat scăderi de zeci de mii de exemplare în prima parte a acestui an, față de aceeași perioadă a anului trecut, potrivit celui mai recent raport publicat de Biroul Roman de Audit al Tirajelor.
Niciun ziar quality nu depășește 50.000 de exemplare vândute pe ediție.
Adevărul a înregistrat cea mai puternică scădere. Nici tabloidele n-au fost ocolite.
- Niciun ziar quality nu mai depășește 50.000 de exemplare vândute pe ediție.
- Cea mai mare scădere o are Adevărul. În primele luni ale acestui an, vânzările medii pe ediție ale cotidianului au scăzut cu peste 80.000 de exemplare pe ediție, față de aceeași perioadă a anului trecut, ajungând la doar 44.800 de copii. Iar față de ultimul trimestru din 2010, vânzările aceluiași ziar au scăzut cu circa 30.500 de exemplare pe ediție.
- Singura publicație care a înregistrat creșteri ale vânzărilor la începutului acestui an, față de aceeeași perioadă a anului 2010, a fost Săptămâna Financiară.
- Tabloidele, deși conduc clasamentul vânzărilor, n-au fost nici ele ocolite de scăderi. Click și Libertatea au înregistrat scăderi ale vânzărilor de peste 40.000 de exemplare în primul trimestru din 2011, față de aceeași perioadă a anului trecut. Click s-a vândut în perioada ianuarie – martie 2011 în aproximativ 189.000 de exemplare.
- Vanzarile ziarului România liberă au rămas relativ constante, în timp ce vânzările Jurnalului Național au scazut de la 55.000 la inceputul anului trecut (40.000 la înc. acestui an).
- Cât privește ziarele de sport, vânzările Gazetei Sporturilor s-au menținut în jurul a 40.000 de exemplare în medie pe ediție, în timp ce vânzările Pro Sport au scazut la circa 24.000 în medie pe ediție.
La Cluj situatia e si mai grea. Tirajele sunt intre 1200 si 3500exemplare/zi la cotidianele tiparite care au pret de coperta in timp ce Adevarul de Seara, editia de Cluj trage 10.000-15.000 de exemplare gratuite dar ziarul se inchide in varianta cotidian din 30 iunie si se transforma in saptamanal platit, 32 de pagini, care va ataca pozitia de lider a Mesagerului de Cluj, cu tiraj 5000 de exemplare. Vor ramane 5 cotidiane platite- Ziua de Cluj, servus_cluj, Faclia, Monitorul, Szabadsag-si nici un ziar gratuit, care se pare ca nu merg la noi deloc, nu pot fi sustinute financiar.
Titlu face referire la toata presa, dar piata TV nu merge rau, astfel cum explici aparitia mai multor posturi in perioada de criza. Ma refer la 10TV, Zeus TV, la postul de stiri de la Digi care se va lansa in curand si cred ca mai sunt cateva.