Scăderi ale vânzărilor pentru ziarele româneşti în ultimul trimestru din 2014

Potrivit datelor furnizate de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT), pentru perioada octombrie – decembrie 2014, presa cotidiană centrală, mai ales cea quality, a înregistrat scăderi ale vânzărilor faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent.

Poziţia de lider în categoria quality este deţinută de cotidianul Evenimentul zilei, editat de Editura Evenimentul şi Capital, în scădere, însă, faţă de perioada similară a anului precedent. Astfel, pentru luna octombrie 2014, Evenimentul zilei a avut o medie de vânzări pe apariţie de 12.902 exemplare (13.487 de exemplare în octombrie 2013), în noiembrie – 13.168 de exemplare (13.601 exemplare în noiembrie 2013), iar în decembrie – 12.610 exemplare (13.753 de exemplare în decembrie 2013).

Poziţia a doua a clasamentului este ocupată de România liberă, ziar editat de Eta Media Publishers. În octombrie 2014, cotidianul a avut o medie de vânzări pe apariţie de 9.453 de exemplare, în noiembrie – 11.350 de exemplare, iar în decembrie – 10.892 de exemplare. În perioada similară a anului 2013, România liberă nu şi-a publicat cifrele de vânzare.

 În topul ziarelor quality urmează, pe locul al treilea, Adevărul, editat de Adevărul Holding, care, în octombrie 2014, a avut o medie de vânzări pe apariţie de 9.419 exemplare. Totodată, în noiembrie 2014, Adevărul a avut o medie de vânzări pe apariţie de 9.984 de exemplare, iar, în decembrie 2014, de 10.669 de exemplare. Ca şi cotidianul România liberă, nici Adevărul nu şi-a publicat cifrele de vânzare pentru perioada similară a anului 2013.

În ceea ce priveşte Jurnalul Naţional, editat de Intact Publishing, şi acest cotidian a înregistrat scăderi semnificative ale cifrelor de vânzare. Astfel, în luna octombrie 2014, Jurnalul Naţional a avut o medie de vânzări pe apariţie de 8.101 exemplare (10.311 copii în octombrie 2013), în luna următoare, de 7.393 de exemplare (10.764 de copii în noiembrie 2013), iar, în ultima lună a lui 2014, de 6.607 exemplare (10.186 de exemplare în decembrie 2013).

În rândul tabloidelor, Click!, editat de Adevărul Holding, este lider de vânzări şi a raportat, în octombrie 2014, o medie de vânzări de 117.782 de exemplare (129.393 de exemplare în octombrie 2013), în noiembrie 2014, de 110.170 de exemplare (127.412 exemplare în noiembrie 2013), iar, în decembrie, de 103.928 de exemplare (118.973 de exemplare în decembrie 2013).

Pe poziţia a doua în topul vânzărilor pe piaţa tabloidelor şi a cotidianelor în general se situează Libertatea, publicaţie editată de trustul Ringier România. Libertatea a avut o medie de 65.012 exemplare vândute în octombrie 2014 (79.104 în octombrie 2013), de 66.152 de exemplare vândute în noiembrie 2014 (78.213 exemplare în noiembrie 2013) şi de 63.428 de copii vândute în decembrie 2014 (77.897 de exemplare în decembrie 2013).

În ceea ce priveşte cotidianele sportive, Gazeta Sporturilor, editată de Convergent Media (parte a grupului Intact), a înregistrat o medie de vânzări pentru luna octombrie de 28.294 de exemplare (31.179 de exemplare în octombrie 2013), de 28.290 de copii în noiembrie (27.573 de exemplare în noiembrie 2013) şi de 24.664 de exemplare în decembrie 2014 (25.201 de copii în decembrie 2013).

BRAT este organizaţia industriei de media din România care măsoară audienţa presei scrise şi a mediului online, auditează tirajele (presă scrisă) şi monitorizează investiţiile în publicitate (presă scrisă, online, radio şi outdoor).

Părerea ta contează:

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *