Social Media Summit la Bucureşti. Ce s-a discutat în prima parte.

Preiau de pe blogul lui Elena Ciric, adică de aici

Bună dimineaţa! Transmit în dimineaţa aceasta în direct de laSocial Media Summit Bucureşti, unde la ora 10.05 a începutprima conferinţă – “Social media: tendinţe, strategii şi impact”. Moderator este Marta Uşurelu, redactor şef la revista BIZ, care ne-a rugat să punem întrebările în sală mai mult şi pe Twitter mai puţin. Sau măcar în aceeaşi măsură. Şi apoi ne-a făcut o introducere despre companiile, bloggerii şi publicul prezent la conferinţa, generalizând:

Companiile -> vor rezultate mari investind puţin în proiecte mici

-> merg pe cărări deja bătătorite

Bloggerii -> o comunitate dominată de individualitate şi concurenţă acerbă

-> nu au un limbaj potrivit mediului de business

-> lasă uneori de dorit la capitolul profesionalism

-> dar sunt oameni minunaţi care gândesc şi implementează proiecte frumoase

Publicul -> oamenii din companii şi bloggerii vin la evenimente ca să fie văzuţi

-> nu sunt dispuşi să înveţe nici atunci când au de la cine învăţa

-> apreciază mai mult personalitatea speakerilor decât conţinutul prezentării acestora

Dacă e cineva care crede că ştie mai bine, să vină sus pe scenă şi să împărtăşească. Autosuficienţa nu e…suficientă.

Daniel Enescu, Dedalus Group -> consumer engagement on Facebook->

Studiu online (interviuri), ianuarie 2013, 600 utilizatori, 18-55:

9 din 10 persoane au dat cel puţin un Like unei pagini de brand;

Aproape 40% nu pot aproxima, deci probabil că sunt foarte multe pagini.

Cele mai active categorii: Haine, cosmetice, media & entertainment, magazine, IT&C etc.

De ce dau oamenii like: iubesc brandul respectiv (51%), folosesc de regulă produsul/serviciul respectiv (46.1%), vor să fie informaţi şi la curent cu ce face brandul respectiv (36.4%), promoţii/oferte speciale (29.2%) etc.

Principalul motiv pt care oamenii dau Unlike unei pagini (de brand) de Facebook: postează prea des (50% din respondenţi)! Aşadar, atenţie la numărul zilnic de postări!

De reţinut: 2 categorii de vârste:

tineri -> uşor de adus pe pagină, dar şi uşor de pierdut (oferiţi conţinut relevant!)

cei mai în vârstă -> mai greu de convins, dar odată convinşi vor rămâne fideli (unii şi pentru că nu ştiu să dea unlike icon razz Social Media Summit Bucureşti 2013 )

Luiz Moutinho de la Universitatea din Glasgow (Adam Smith Business School): care începe cu câteva cuvinte în limba română, care demonstrează că se bucură să fie aici şi îşi dă silinţa. icon smile Social Media Summit Bucureşti 2013

Tema prezentării: Social Media will no longer be Social Media” -> oare ne îndreaptă spre reţele sociale de nişă sau ne transformăm în zombies anti-sociali?

Social Media is not a strategy. It is one of the communication tools available.

Social-lites: “Products are not sold to, products are bought from”

Social Media can even be a catalyst for change, but cannot magically create what does not exist.

Marketers have it wrong: forget engagement, consumers want simplicity.

Small is the new big. -> Marketers generally push out too much information, causing consumers to over-think the purchase decision.

Gnostech.com – system engineering

Folksonomies book

What is social media really about?

  • disclosure
  • transparency
  • authenticity
  • trust (Trust is paramount)

Social networks are not about websites. They are about experiences. Chestia asta o tot citesc/adu de câţiva ani încoace, dar uneori e nevoie ca cineva să ne reamintească.

Continuăm cu Michael Koch, Founder & CEO Catalyst Group, care pare să nu aibă un ppt. Se simte însă foarte rău, aşa că îşi cere scuze şi va continua mai târziu.

Începe Alex Negrea . Ne-a pregătit o prezentare despre noutăţile legate de Facebook.

Ai bugetul şi resursele necesare pentru a construi o comunitate pe Facebook? Facebook e scump. Facebook e despre experienţe, dar ca să ajungi să oferi experienţe utilizatorilor tb sa investeşti bani.

Poţi răspunde rapid întrebărilor de pe Facebook sau trebuie să treci prin 2541 departamente care să-şi dea acordul?

Obiective posibile pe Facebook:

pentru cei care au deja o comunitate:

generare de lead-uri (+Saving)

pentru cei care abia îşi construiesc pagina:

Awareness (Spending)

Pavel Bartoş (“tipologia omului superb” icon razz Social Media Summit Bucureşti 2013 ) – invitat surpriză, ca să vedem cum îşi gestionează o vedetă prezenţa în social media. Oamenii sunt interesaţi de omul Pavel Bartoş, nu vedeta Pavel Bartoş.

Pavel zice că în PRO TV sunt mulţi oameni pentru care părerea bloggerilor contează foarte mult. icon smile Social Media Summit Bucureşti 2013

Urmează Ioana Bondrilă, de la Staropramen, care ne-a prezentat ca studiu de caz proiectul lor de astă-vară – Caravana Staropramen.

Ne întoarcem la Michael Koch.

Dacă social media e un tip de comportament, trebuie să avem în evidenţă faptul că fiecare individ are un stil unic de comportament. (şi, totodată, diferit de la o ţară la alta)

social accountability perspective

Iarăsi avem nevoie de un străin care să vină să vorbească “de bine” despre România. (inteligenţa, tehnologie, talent)

Michael nu-şi explică de ce Twitter nu a prins atât de mult în România, că doar ne place să vorbim. icon smile Social Media Summit Bucureşti 2013

Pinterest could be the voice of the “people who don’t have a voice”.

Bogdana Butnar zice că încearcă din greu să facă prezentări constructive. icon smile Social Media Summit Bucureşti 2013

#premisa1 Intotdeauna exista (cel putin) doua feluri in care poti face lucrurile si ambele sunt corecte.

#premisa2 all is fair in love and social media

#premisa3 si in dragoste si in social media totul se reduce la […] (spera sa putem completa la finalul prezentarii)

Studiu de caz prezentat: Obama Star Wars / Star Trek

Pepsi vs Coca Cola la Super Bowl

Chiar mă gândeam că o să prezinte şi cazul Oreo (tot de la Super Bowl)

Poti sa fii measurements driven (ex: Vodafone pe LinkedIn) sau poti sa fii sentiment driven. (ex: Gandul – Why don’t you come over?). Sau sa te bazezi pe puterea engagementului alone.

De citit: wearesocial.net (paid media unit, viral & seeding units, insights units, measurement, content marketing)

Ce nu poţi să faci niciodată nici în social media nici în dragoste: să nu ai o strategie! (+ sa nu aduci business value, sa nu masori) Fara strategie nu se petrece nimic worth talking about.

Sa faci social media fara buget e ca şi cum ţi-ai scoate prietena în mall fără portofel.

 

Dragoş Stanca (Thinkdigital România, deşi…zice că vorbeşte în calitate de blogger/influencer, nu în calitate de reprezentant al companiei) – Ce NU înseamnă Facebook 

Facebook nu inseamnă doar content (85% dintre oamenii care sunt pe Facebook încearcă într-un fel sau altul să creeze conţinut)

5.5B stories posted every day (worldwide average)

Facebook nu înseamnă doar o pagină

Facebook nu înseamnă doar aplicaţii

Facebook nu înseamnă aplicaţii spam tip quizz

Facebook nu înseamnă doar desktop ads (creştere de 67% la folosirea mobile în România faţă de anul trecut; 2.2 mil monthly active users on mobile in Romania)

Facebook nu înseamnă doar marketplace

Facebook nu încurajează haosul (16% dintre fani, în medie, văd conţinutul postat gratuit, dar trebuie făcute investiţii pentru: all fans, friends of fans, facebook population (prin advertising & sponsored stories)

Facebook nu e doar pentru campanii de 100 de euro  (facebook Exchange – folosit foarte puţin în România; Facebook custom audiences)

Facebook nu se foloseşte doar în campanii (Acquisition/Engagement/Awareness)

Facebook nu înseamnă Like-uri cu orice preţ

Facebook nu înseamnă Like-uri furate (ex: videomix.ro – > intri pe site, dai play la un video şi dai “automat” Like, fără ca tu să ştii)

Facebook nu e despre spam taguri (Vezi cine ţi-a văzut profilul)

Facebook nu vrea deputaţi de tip Chiriţă (a creat un eveniment “Daţi like la pagina mea” – în timpul campaniei electorale)

Facebook nu încurajează nici ridicolul, nici prostia

Facebook nu trebuie tratat altfel decât casa sau biroul

 

Costin Cocioabă – Facebook sau Blog?

Facebook – avantaje

  • Targetare: continut (prin copy/imagini etc)
  • Audienta si cifre clare
  • încă o “proprietate” online în plus (publishing, comunitate şi interacţiune)
  • Conţinut volatil (nu ai o arhivă)
  • Modificări frecvente
  • Rezultate pe termen lung

Blogging – avantaje

  • acces la comunităţi deja formate
  • rezultate imediate (ex: lansări, crize de PR)
  • rezultate pe termen lung (conţinut, opinii indexabile, timp)
  • o mai bună comunicare către consumator (alt ton of voice decât cel corporate, încredere, poveşti)

Blogging – dezavantaje

  • puţini bloggeri pentru campanii (diluarea brandurilor personale (în creştere) din motive cel mult de conţinut coo; lipsa consecvenţei)
  • audienţa necunoscută la nivel individual/lipsa unui studiu auditat etc.
  • implicarea în scandaluri inutile, invocând dreptul la opinie şi pământul, precum ţăranii la ’48.

Facts/concluzii

  • Stabileşti obiectivele, te documentezi, aplici, monitorizezi, tragi concluzii şi mergi în direcţia bună pentru business-ul tău
  • nu există o reţetă a succesului
  • social media înseamnă 24/24

 Cristi China-Birta – CompaBloggerii

statistici pingdom.com:

  • 2.4 billion internet users
  • 634 million websites (1/5 blogs)
  • 68.8 % of all emails are spam
  • 40.5 the average age on Facebook – 1 billion users
  • 37.5 on twitter – 200 million users
  • 44.2 on linkedin – 200 million users
  • 1.1 billion smartphones

Campionatul national de blogging: 509 bloggeri inscrisi (Bucuresti – 217, Iasi – 46, Cluj – 34, Sibiu – 27)

“Multe branduri trăiesc într-un autism de marketing”

Încheiem cu: “Teoretic se poate. Practic suntem la nivel teoretic.”

 

Părerea ta contează:

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *