Nu am vrut să intervin în discuţia despre organizarea concertului artistului britanic Robbie Williams, mai bine zis despre marile deficienţe organizatorice, din două motive:
1. nu am fost la concert, nefiind fan aşa mare al artistului, pe care îl respect însă, e foarte valoros.
2. dacă nu citeam ieri comunicatul companiei URSUS, sheruit pe Facebook şi, înainte, postările pe facebook, twitter şi de pe bloguri, unele prestigioase, aparţinând unor persoane publice pe care le urmăresc, citesc.
3. nu aş fi citit asta, la simpaticii tvdecei AICI
În plus, relatările de la concert ale agenţiilor de presă, preluate de siteuri serioase, cum e şi clujulcultural.ro, nu au amintit de bătăie din incintă, iscate din exasperarea de a sta la coadă cu orele. Coadă la apă şi…bere.
Am fost la o grămadă de concerte mari, mai mari decât a lui Robbie Williams, în special The Rolling Stones în România, stadion 23 august (actualul National Arena) a fost net mai mare decât al lui Williams, cu 10-15.000 mai mult public. Am prins atunci aproape 40 de grade căldură, efectiv sufocant. Şi atunci, ca şi acum, cozi enorme la apă şi bere. Este inacceptabil şi de asta am decis să scriu postarea asta.
Odata de vină e clar organizatorul, compania prestigioasă D&D Entartainment, dar cred că şi Ursus. Curios, compania Ursus, sponsor, dă vina pe D&D şi spune asta în comunicatul de ieri de pe Facebook !!
Când un fan vine de la sute de kilometri distanţă, îşi cumpără bilet în avans, deci RESPECTĂ organizatorul şi artistul nu îl poţi pune să stea în soare confiscându-i apa la intrare iar standurile cu apă şi bere să fie complet insuficiente! Ce bătaie de joc!
Tu faci management de concert, se presupune asta, nu? Mai ales la 60.000 de oameni previzionaţi, şi pentru că te numeşti D&D Entartainment (Marcel Avram, nume mare în showbizz) trebuie să oferi o chestie minimală: băuturi în caniculă!
Faptul că, DIN NOU, doar am prins şi eu aşa ceva, nu ai civilizat o tonă de standuri, unde să poţi savura o bere, două, douăzeci, PE BANII TĂI, este o nesimţire de zile mari.
Degeaba vine tvdece şi spune că experienţa a contat, showul! Ok, de acord, asta primează, dar e atât de greu să poţi să îţi iei apă şi bere fără cozi? Oare Ursus nu ar fi vândut mai bine? Oare ii convin companiei negativele din presă?
De aia a şi reacţionat ieri, o mişcare de PR abilă, încearcă să pareze, bine face, dar efectele vor fi minime, asa cred.
Cum şi-a făcut pregătirea de concert, că nu mai pot spune cuvântul management, prestigioasa D&D Entertainment? Relatările sunt îngrozitoare, ce am citit pe blogul lui Cabral de exemplu m-a înfiorat.
A fost un eşec impardonabil pentru o aşa firmă de organizare.
Repet, la AC/DC aceeaşi firmă, acelaşi Marcel Avram a fost la înălţime, logistic şi tot tacâmul. Am cumpărat bere cât am vrut. Şi tot 65.000 de oameni au fost.
Organizatorii de spectacole, mici, mijlocii, mari trebuie să respecte publicul plătitor de bilet. Cum se ştie eu sunt împotriva concertelor gratuite. A plăti bilet, abonament, e mare semn de ataşament şi respect faţă de artist şi organizator. Nu e treabă simplă să fii organizator, poţi da greş uşor.
Şi acum am biletele la concerte sau tricouri, mă uit la ele cu mare plăcere, plus pot dovedi că am fost, că nu spun sau scriu poveşti.
O fi fost fain la Robbie, şi e clar că a fost, reţelele sociale aproape că te fac să simţi live-ul, prin tonele de foto şi video sheruite, dar să stai cu orele la cozi, să fie aşa probleme când trebuiau să fie un milion de standuri acolo, se făcea business bun, vânzare bună, asta e o mojicie mare.
Când oare organizatorii de evenimente de amploare vor învăţa că publicul nu e bun doar de muls ?
La AC/DC cred ca au fost vreo 20 de grade, poate putin peste. Dar s-a simtit si mai putin din cauza vantului rece. Nu prea s-a inghesuit lumea la bere/racoritare