Turist in Romania, Romania-The land of Choice si acum…Explore the Carpathian garden. Ce de campanii turistice si de impunere de brand….
e o mare discutie asta cu turismul…La mine in judetz s-a investit: Salina Turda, Baile Dejului, Baile Cojocnei, Baile Sarate Turda. O problema mare este Baisoara. Acolo, desi e potentzial, nu e o statiune inca profesionista. Desi toti clujenii acolo merg iarna…e vad…cum se zice. E frumoasa statiunea dar…neamenajata cum ar trebui.
Daca luam turismul cultural e jale. Avem sute de monumente de care ne batem joc. Un ochi pe septemcastra.ro si vedem ce batjocura e.
Litoral au si multe alte tari. Al nostru e cam vai de el. E prost administrat, de prea multi, nu de Min. Dezvoltarii Regionale si Turismului…asa cum se plangea Elena Udrea la B1 TV…
Radu Mazare, in stilul lui absolut inconfundabil, de mascalzone roman, a criticat-o, ieri seara, pe Realitatea, foarte tare pe Udrea….pe probleme de turism. Vrem nu vrem, Mazare a facut ceva la Mamaia si la Constanta. Stie sa faca turism…
Ce rezultat va avea acest „Explore the Carpathian garden” este foarte greu de aflat. Multi bani s-au dus acum cu deplasarea asta in China… Poate e bine sa ne promovam turismul asa agresiv…cine stie. Suntem la ani lumina de turci, de greci, de tunisieni, servicii net superioare, amabilitate peste tot, ce sa zic…eu tin la Litoralul Romanesc dar asa cum e acum…nu prea mere. Si tin si la Romanica, ca tare e frumoasa dar cam ….nearanjata.
Om vedea ce va fi si cu acest program..care ii va fi destinul si mai ales ce rezulatate va da!
ma „fascineaza” (in sensul negativ) intorsatura pe care au luat-o lucrurile in cazul asta. un lucru nu putem face noi, romanii, fara sa nu avem agatata de coada lui si o controversa. tot sensul proiectului a fost deturnat…mi-e si sila…
da, mari polemici.
Eu sunt sceptic ca va reusi, nu cred ca vor da buzna asiaticii sa faca turism la noi.
Exemplu tipic de intentii bune mascate sub balcanisme cu comisioane. Despre asta e vb…
Orice student din anul 2 de la amangement stie ca ORICE proiect pleaca de la obiective generale (cateva), continua cu obictive SPECIFICE, apoi cu ACTIVITATI care sa atinga Oboectivele Specifice. SI apoi Mentiuni „banale” : cine cand si cum raspunde de activitatile mentionate, cine si CUM masoara REZULTATELE scontate.
Pare americanism, dar e simplitate pura.
Asta lipseste frunzei cu cantec. Ca si altor „mega” proiecte (am uitat ghilimele) de la noi.
E mai usor (si mai profitabil) sa plec de la bugetul pe care il pot consuma, si, ianpoi pe strategie, sa ma gandesc cu ce activitati pot CONSUMA banii, apoi inventez activitatile, functie de ele obiectivele specifice. Si la final – formulez frumos 2-3 obiective generale, ca le stie toata lumea : pace, dezvoltare, promovarea turismului intr-o tara frumoasa etc etc…
Proiectul sa aprobe, si ochii la buget.
Un demers deandoaselea, da r bine impachetat. Mai intai consumam banii si apoi vedem noi cum il impachetam, cum il justificam…
ETC.
FINAL : banii europeni sunt bani PUBLICI. La fel de publici ca cei din bugetul Romanie !!!! Un aspect neglijat in discutile legate de frunza de la Shanhai…
Ca atare- verificare, validare si concluzii : cheltuieli eligibile, sau cheltuieli neeligibile. Punct.
Si inca o alta intrebare : care a fost contributia proprie la banii publici accesati ? cat din 72 de milioane e contributie ? Si cat din restul vin din fonduri PUBLICE cu ordonator de credit UE ???
Noroc cu Tolontan si alti tipi brici care inghit greu galuste cu funditze…
Salutari Tibi…
Apropo : daca vin la Cluj, de la Alba, pe unde ajung pe pista de kartink de la nicaieri-spre orinde, numita Campia Turzii-Gilau ? Ca vin de la Nadlac si fac jdemii de ore cu coloana de europeni sa aproprii de Deva… Ungurii mai au un pic si aseaza covorul de autostrada pana la Nadlac. Nu mai au mult.
Pana la Bors mai au. Apoi, pana om lega noi Bors-ul de celebrul Gilau…mai curge multa apa pe Somes. Pana atunci, cu pene sau fara poate turnal ciment de la Campia Turzii la Turda (mare realizare…). In timpul asta toata Europa se chinuie pe culoarul IV.
Insa : noi vrem autostrada. Cu orice pret, cu orice aberatii. Mai intai bifam un covor la mijlocului unui drum. Dar sa fie in ardeal, musai. Si sa dea bine…
PS : sorry, deloc polemic, fost clujean, insa mai lucid decat orgoliile locale, partinice etc.
pai daca vii de la alba in mod natural ajungi la un sens giratoriu si de pe el mergi pe autostrada.
Eu zic ca e bine ca avem si km astia de autostrada, mai elibereaza Clujul de trafic.
In rest, sunt de acord cu criticile tale.
Tibi draga,
deci gasesc un sens giratoriu, ma dau pe o pista 45 de km si apoi ma chinu iara spre undevreau eu.
Ce-am realizat ?
Eliberez putin traficul de pe Feleac si de Zorilor ? Sau-mai degraba justific 1 miliard aberant risipit ?! Nu mai bine veneam pe la Valcele spre Feleac si acolo aveam o sosea de centura ? Nu era mai bine pt. toata lumea ?
Uite asa ne madrim cu cea mia ridicola bucatica de autostrada din lume. Da e la Cluj ma… mi-s nealcos ma, am si io aproape de Cluj „autostrada”… Mai degraba pista de karting pe care se jpaca politicienii locali…
Scuze, aparenta ironie.
eu tin cu autostrada , nu sunt de acord cu tine, bine ca s-a facut si atat.
Interesant postul tau. Zilele urmatoare o sa parcurg mai multe posturi.